Podpisanie umowy na finansowanie usuwania azbestu - edycja 2024 rok
Wójt Gminy Wąsewo Urszula Nadratowska przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Wąsewo Anny Budniak 26 sierpnia br. podpisały z Prezesem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie umowę dotyczącą realizacji zadania pod nazwą "Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wąsewo”.
Gmina Wąsewo, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo swoich mieszkańców, podjęła po raz kolejny kroki w celu utylizacji wyrobów zawierających azbest. Dzięki wsparciu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 33 198,12 zł. na realizację tego zadania. Likwidacja azbestu w naszej gminie trwa już od kilku lat. Ta niebezpieczna substancja, najczęściej spotykana w starych pokryciach dachowych z eternitu, stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia. Na szczęście, coraz więcej osób podejmuje decyzję o usuwaniu azbestowych odpadów, co jest wynikiem rosnącej świadomości na temat zagrożeń związanych z użytkowaniem i niewłaściwym postępowaniem z materiałami zawierającymi azbest. Realizacja programu „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wąsewo” była możliwa dzięki współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Pozyskane środki pozwolą na transport i utylizację 59 Mg azbestu z terenu gminy Wąsewo przez firmę HUBER Hubert Wieczorek.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!